עופר רותם

עופר רותם בפרס שיף-1
|

הצייר עופר רותם הוא הזוכה בפרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2015

עופר רותם

הפרס ע"ש חיים שיף יוענק זו השנה השמינית בטקס שיתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות ב-24 ביוני 2015 ומעניק לאמן הזוכה סכום של 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג, שתוצג במוזיאון תל אביב ב-2016

עופר רותם בפרס שיף-5
עופר רותם, שאול המלך, 2013

מאת מערכת המגזין

הצייר עופר רותם (נולד בישראל, 1953), בוגר בצלאל, 1981, התגורר ועבד בארה"ב בין השנים: 1982-2010, מאז שנת 2010 מתגורר ועובד בישראל. השנה הגישו מועמדות לפרס שיף יותר מ-60 אמנים. חברי ועדת השופטים בפרס לשנת 2015 : סוזן לנדאו מנכ"לית ואוצרת ראשית מוזיאון תל אביב לאמנות, גיל ברנדיס, דורון סבג, האוצרת ורדה שטיינלאוף, ד"ר דורון לוריא ונציג המשפחה דובי שיף.

עופר רותם בפרס שיף-3
עופר רותם, ברלין, 2009

מנימוקי הועדה לבחירת עופר רותם לפרס ע"ש חיים שיף לשנת 2015: עופר רותם מצייר בסדרות. בסדרת עבודות בנושא תחנות רכבת הוא מצייר חללי ענק המכילים אינספור סיפורי חיים, בדגש על תנועה, מסע, עוצמה והשתקפויות כשהאתגר הטכני מושך אותו. בסדרת השתקפויות עירוניות נגלים כיווני ראיה מנוגדים על מישור אחד, המציגים סוג של חלל- רגע מפואר בתוך מציאות יומיומית, או פנטסיה שנוצרה בעיקר ביד המקרה. לאחרונה, מצייר רותם ציורים של צמחיה סבוכה. סוג של התחברות לשורשים הביולוגיים, תוך ביטוי של מחזוריות החיים. בתוך כך נחשף עולמו הפנימי של האמן, של פרטים לא צפויים, ציטוטים ואזכורים חופשיים מאילוצי התיאור הריאליסטי. בציור הוא "מתקן" את עיוותי עדשת המצלמה. לדבריו "צילום מוגדל חושף פרטים קטנים או רחוקים מדי לזיהוי המהווים בסיס לפיתוח צורות חלופיות אך עדיין ללא זהות ברורה".

עופר רותם בפרס שיף-4
עופר רותם, לייפציג, 2009

עופר רותם מייצר עולם המתמקד בשלושה פארמטרים עיקריים: אור / תאורה, צורות / מבנים בטווח מהאורגני, גיאומטרי והאמורפי, והמרחב המכיל הכל. הניואנסים של אור וצל העולים ביצירותיו מבוצעים בגרפית על נייר הם בבחינת מסע גילויים שבמהלכו נחשפים פרטים וסימנים שאינם נראים במבט ראשון. "ללא צבעים, יחסי אור וצל הופכים למגדיר העיקרי ומציגים דואליות כבסיס לעבודתי", אומר עופר רותם. רותם מצלם ברמת הסנפשוט וצילומים אלו משמשים אותו כסקיצות. בציור הוא "מתקן" את עיוותי עדשת המצלמה. לדבריו "צילום מוגדל חושף פרטים קטנים או רחוקים מדי לזיהוי המהווים בסיס לפיתוח צורות חלופיות אך עדיין ללא זהות ברורה". חלקים בציור מנוצלים כמצע אקלקטי לדיסיפלינות שונות של ביטוי ויזואלי – אוטונומיות סגנוניות ותמטיות מגוונות המאזנות את נוקשותו של המקור הצילומי – פנים וחוץ נארגים ביחד.

עופר רותם בפרס שיף-5
עופר רותם, שאול המלך, 2013

הפרס ע"ש חיים  שיף הוענק  לראשונה בשנת 2008 . חיים שיף ( 1924- 2000 ) היה מלונאי ואספן נלהב של אמנות ישראלית, שהקדיש רבות למען טיפוח אמנים ויצירה בישראל  בנו, איש העסקים, דובי שיף החליט להנציח את זכרו, בהענקת פרס שנתי לצייר בולט בתחום האמנות הפיגורטיבית. הפרס היוקרתי, מקדם ומבסס את מעמדו של הציור הפיגורטיבי בישראל. מאז היווסדו, מספר האמנים שניגשים להתמודד עליו הולך וגדל מדי שנה.

עופר רותם בפרס שיף-2
עופר רותם, דינה, 2008

ב- 24 ביוני 2015,  יתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות, טקס הענקת פרס שיף לשנת 2015 ואירוע פתיחת התערוכה חוקר דיוקנאות אובססיבי (אוצר: דורון לוריא), של הצייר ליאוניד בלקלב זוכה פרס שיף לשנת 2014.

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק