רונאן וארוון בורולק

האחים בורולק-4
|

17 מחיצות

אוצרת: מאירה יגיד־חיימוביץ'

31.10.15 – 26.3.16

אגף אניאס ובני שטינמץ לאדריכלות ועיצוב – גלריה 3 – הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר
הפתיחה: יום שישי –  30.10.15  – בשעה 12:00 
הרצאה של רונאן וארוון בורולק – שישי – 30.10 – 14:00 – אולם רקנאטי (כניסה: 30 שקל)

האחים בורולק-5
מחיצת זכוכית, קולאז' 2015, צילום סטודיו בורולק

המעצבים הצרפתים רונאן (נ. 1971) וארוון (נ. 1976) בורולק, עובדים יחד למעלה מעשרים שנה. סטרוקטורות אורגניות מהוות נקודת מוצא ליצירת פריטי ריהוט ואלמנטים המשתרגים בחלל, כעין טבע מלאכותי המתלכד ליצירת אדריכלות משוכללת ומעודנת.
הפרויקטים של רונאן וארוון בורולק חורגים מאופנות של עיצוב אל ניתוח מאקרו-סוציולוגי של סביבות מחיה – חללי מגורים ועבודה – בזיקה ליחסים חברתיים. פריטי הריהוט בתכנונם משמשים כתוחמי חללים, אך בניגוד לקירות הם ניתנים להזזה ולהסטה ומקדמים בכך טיפולוגיות חלליות חדשות וגמישוֹת. התנועה בחללים הבורולקיים מאפשרת אינטימיות במרחבים משותפים.
רונאן וארוון בורולק, רשמים וקולוריסטים, חושבים בדרכי הרישום. כמי שגדלו בחבל ברטן לחוף האוקיינוס האטלנטי, עם מרחביו הפתוחים אל האופק, הם מקפידים לשהות באזור לפרקים, הרחק מהמולת העיר, כדי לפענח את הגיון המבנה הבוטאני, להתבונן בתנועת הצמחים, בטחב המתפתל על הגזעים, בפרטי החיבורים ובסולמות הצבעים המשתנים בטבע. בברטן, מול האינסוף הכחול והירוק של ים ועצים, נולדו גם 17 מחיצות.
פרויקט 17 מחיצות הוא תולדה של שנת מחקר ופיתוח, בשילוב של מלאכות מסורתיות עם טכנולוגיות עכשוויות. שלא כמו בפרויקטים קודמים, שהונעו בהזמנת יזם או יצרן – פרויקט מוזיאלי זה התפתח מעצמו בלי דרישה לתוצר קונקרטי. רישומי אקוורל תורגמו לאלמנטים תעשייתיים מזכוכית, אלומיניום, קראמיקה וטקסטיל, שפני השטח שלהם מחוללים אפקטים של אור וצבע בתנאי התאורה המשתנים של הגלריה, "מחיצות" גנריות כביכול המקרינות מגע אינדיווידואלי. שנים של שכלול מיומנויות מלאכה הכשירו את רונאן וארוון בורולק לנצל ברגישות מְרבית את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה.
רונאן וארוון בורולק עובדים עם חברות עיצוב בינלאומיות מובילות: Alessi, Axor, Cappellini, Established & Sons, Flos, Glas Italia, Hay, Issey Miyake, Kartell, Kvadrat, Ligne Roset, Magis, Mattiazzi, Mutina,Vitra. בשנים האחרונות הוצגו שתי תערוכות מקיפות מעבודתם: במרכז פומפידו במץ (2011) ובמוזיאון לאמנויות דקורטיביות בפריז (2013). ב-2013 גם הציגו בלונדון את המיצב שדה טקסטיל – מבנה בגודל 8×30 מטרים, המאפשר לצפות בעבודות של צייר הרנסנס רפאל תוך כדי שכיבה.
סטודיו בורולק, ובו צוות של שמונה מעצבים, פועל בפריז. http://www.bouroullec.com

האחים בורולק-3
סדנת העבודה בסטודיו בורולק, פריז, 2015
האחים בורולק-2
רישום הכנה בתהליך מחקר, 2014
האחים בורולק-1
רישום הכנה בתהליך מחקר, 2014

התערוכה בחסות דלק מוטורס יבואנית BMW , סידני סימקוביץ' ומשפחת סימקוביץ', מוטינה, גלאס איטליה ובסיוע המכון הצרפתי ושגרירות צרפת בישראל

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק