תמיר סוזן: הצילום מאפשר לי לבטא את מה שאני מרגיש

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה-121
|

תמיר סוזן, צלם אופנה, מנסה באמצעות צילום לעורר סקרנות ורגש. העיבודים מאפשרים לו לשנות את המציאות. ״התשוקה לצילום התחילה מתוך אהבת אנשים״

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה ישראלי
צילום: Tamir Suzan

מאת: נועם שקד

העיבוד הדיגיטלי שהחל כעבודת פוטושופ פשוטה לתיקון פגמים קטנים בצילומי אופנה, הפך בשנים האחרונות לכלי אומנותי שמאפשר לצלם ליצור מציאות חדשה, או לשנות את זו הקיימת, לפי ראות עיניו ולפי צרכי הלקוח. 

צלם האופנה תמיר סוזן מנסה באמצעות צילום דיגיטלי לעורר סקרנות ורגש, וכמובן להניע לרכישה.

״התשוקה לצילום התחילה מתוך סקרנות״

אחד המאפיינים הבולטים בעבודותיו הוא השימוש ב"אנשים רגילים" שמעוררים הזדהות רגשית מצד הלקוחות.

שילוב עולמות תוכן ועיסוקים רבים – צילום, אמנות, פוטותרפיה, העצמה אישית, כתיבה יוצרת ואימון אישי ועסקי – תורמים ליצירתיות ולאמירה האומנותית הייחודית שלו.

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה - 03
צילום: Tamir Suzan

באיזה גיל רכשת את המצלמה הראשונה, מתי התחילה התשוקה לצילום?

״את המצלמה הראשונה מסוג premier pc600 (פילם) רכשתי בגיל 20. התשוקה לצילום התחילה מתוך סקרנות, אהבת אנשים, הקסם והתרפיה שחוויתי.

בהתבוננות והביטוי באמצעות הצילום של סיפורים ורגעי חיים אנושיים אותנטיים, שחלקם חד פעמיים, שמעניינים ומרגשים אותי.

״התפתחתי ברמה הרגשית״

הצילום מאפשר לי לבטא את מה שאני חושב ומרגיש לגבי המצולמים ולגבי עצמי, כשיקוף, מעבר למילים באופן עמוק, מודע וגם לא מודע.

התשוקה שלי לצילום והשימוש בצילום ובמצלמה ככלי רב שימושי, הלכה וגדלה ככל שאני התפתחתי ברמה הרגשית, רוחנית, אומנותית ומקצועית כצלם וכפוטותרפיסט המצלם עם ציוד צילום איכותי בשילוב עריכה דיגיטלית מקצועית שמאפשרים לי להגיע לאיכויות הצילום והעיבוד שאני רוצה״.  

״אמירות ומסרים״

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה- 6
צילום: Tamir Suzan

מה מייחד את צילומי האופנה שלך, במה הם שונים מצילומי אופנה "רגילים"?

״צילומי האופנה שלי שונים מצילומי אופנה "רגילים" בארץ בכך שהם מבטאים באופן יצירתי, ייחודי, אחר ומסקרן סיפורים אנושיים אותנטיים.

סיפורים המורכבים מתחושות, רגעים, רגשות, אמירות ומסרים שמשמעותיים ונוגעים לליבם של מעצבי האופנה ושל הלקוחות שלהם.

מודל יופי מעוות

הצילומים מאפשרים להם לבלוט בתהליך השיווק והמכירה מול אנשי /מעצבי האופנה האחרים על ידי כך שיבטאו את כל זה ללקוחות הפוטנציאלים והקיימים שלהם.

הם מאפשרים להראות את היופי והייחודיות של מוצרי האופנה ותרומתם למראה החיצוני, ליופי ולדימוי העצמי של הלקוחות שרוכשים אותם״.

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה- 3
תמיר סוזן. צילום: Dmitriy Skulskiy

״אנשים קונים בעיקר ממניע רגשי״

אני בעד לצלם אנשים "רגילים", בדיוק כמו הלקוחות שירכשו את מוצרי האופנה, במקום לצלם צילומים משעממים ובנאליים של דוגמנים/ות "מושלמים/ות" המביטים למצלמה, ומייצגים לעיתים מודל יופי מעוות שרחוק מהמראה הטבעי של הלקוחות.

הכוונה שהצילומים יגרמו ללקוחות פוטנציאלים לתגובת "ואוו״, ירגשו אותם, יעוררו סקרנות, תשומת לב, שיח בונה, מודעות ויגבירו את ההזדהות הרגשית שלהם עם סיפורי הצילומים ועם הבגדים/אביזרים ושיוביל אותם לרכישה, כי אנשים קונים בעיקר ממניע רגשי.  

לטעמי, בגדים ואביזרי אופנה אמורים  להיות יצירות אמנות לכל דבר שראויות להשפיע לטובה ע"י ביטוי של  אמירות, מסרים, תחושות, מחשבות וסיפורים אנושיים אמיתיים נותני השראה״.

לכן אני בעד לשלב אביזרים/איפור אומנותי/ציורי גוף/פריטים /לוקיישנים יוצאי דופן בצילומים. חשוב  לי  לעורר יצירת צילום רגישה, אמיצה וחופשיה ממחסומים״.

״שהצילומים יגרמו לתגובת ואוו״

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה- 8
צילום: Tamir Suzan

כשאתה ניגש לעבודה בידיעה שמושא הצילום יעבור עריכה דיגיטלית, זה מקל על העבודה שלך כצלם?

״זה מקל על העבודה שלי כצלם כי העריכה הדיגיטלית מאפשרת לי להשביח ולתקן  את הצילום הגולמי, אם נדרש, כמו ריטוש פגמי עור, תאורה, חדות, ניגודיות, בהירות, טשטוש, צבעוניות ועוד.

אני עדיין הצליח לשמור על המראה הטבעי והאותנטי של המצולמים כפי שצולמו במקור, וכמובן לאפשר הוספת עיצובים ועיבודים  אומנותיים מגוונים, המאפשרים יצירת שכבות ועומק לסיפור הצילומי״.

״הכי חשוב ליהנות״

תמיר-סוזן-מגזין-אופנה - 02
צילום: Tamir Suzan

איך אתה גורם לאנשים "רגילים", שלא רגילים לדגמן, להרגיש בנוח מול המצלמות ולהעביר את המסר שבחרת לקונספט של הצילום?

״לפני יום הצילומים: אנו מקיימים פגישה הכרות והכנה טכנית ומנטלית מקדימה, בה  אנו מתאמים ציפיות ואני מברר איתם אם יש משהו רגיש/לא נוח/שלא מתאים להם  מבחינת זוויות צילום/מהות הצילום וכו' ומצלמים בהתאם.

״אותנטיים וטבעיים״

 ביום הצילומים: אני יוצר ביחד איתם ועם שאר אנשי הצוות אווירה נינוחה, מכילה, מעצימה, משחררת, חמימה, רגישה, סבלנית, נעימה, קלילה ומצחיקה בשילוב מוזיקה אנרגטית, אם זה מתאים, ללא הסחות דעת. כי הכי חשוב ליהנות.

אני מבקש מהם להיות ולהיראות אותנטיים וטבעיים מבחינת רגשית, ככל שניתן, בהתאם לסיפור הצילומי.

לא לדגמן, או לעשות פוזה ולהביט רק למצלמה, אלא מניע אותם לבטא את היצירתיות שלהם בהשתלבות חופשית במרחב הצילומי כפי שמרגיש להם או כפי שאני מנחה אותם״. 

מה הופך לדעתך צילום לצילום טוב, לצילום בלתי נשכח?

״צילום טוב הופך לצילום בלתי נשכח אם הוא מקורי, אותנטי, מפתיע ומבטא סיפור אנושי עוצמתי ומרגש בעל השראה, סמליות, שמוביל לשינוי אנושי משמעותי שלא מוגבל בזמן ויכול לקבל משמעויות רבות במשך השנים בשילוב איכותו הטכנית והוויזואלית״.

אתר: https://tammirsn.wixsite.com/photo
פייסבוק: תמיר סוזן,צילום יוצר-בטבע שלכם


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel
 – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

תמיר סוזן

פורסם בקטגוריות צילום, צלמי אופנה, תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק