״אני לא פה בשביל לחייך״

EFIFO, אתר אופנה, לאורה מטטוב. צילום: סברינה קאוטוביץ
|

״אני פה בשביל לעצב״. מעצבת האופנה לאורה מטטוב, שתפרה מדי אסירים בקווקז, בדרך לנפץ את תקרת הזכוכית שלה, רגע לפני השקת קולקציית הקיץ החדשה שלה

 

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ-7
לאורה מטטוב. צילום: סברינה קאוטוביץ

 

מאת: חן קרופניק

לאורה מטטוב עלתה לארץ בגיל צעיר והשאירה את משפחתה מאחור, גידלה שלושה ילדים ובמקביל עבדה במספר עבודות בתחומים שונים. תפרה וביצעה תיקונים לשכנות ולחברות בין לבין עבודות אך אף פעם לא העזה לצאת עם עיצובים משלה ובאמת להגדיר את עצמה כמעצבת אופנה.

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ-1
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017.

 

אולי תצפו לפגוש מישהי קשת יום ומרירה אבל את כל אלה לא תמצאו אצל לאורה מטטוב, בת 42 מגדרה. מה שכן תמצאו אצלה זה הרבה אמביציה ורצון להצליח. נכון, היא לא מחייכת הרבה. ״אני לא פה בשביל לחייך ולא חושבת על איך כולם יכירו אותי. אני פה בשביל לעצב. לייצר בגדים עם אמירה ייחודית. כאלה שלא כל אחת צריכה ללבוש אלא רק כאלה שבאמת מבינות באיכות, ומעריכות אופנה״.

 

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017.
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017

בפעם הראשונה שפגשתי את לאורה מטטוב פגשתי אישה קטנה וחסרת ביטחון שלא מבינה שאלוהים חנן אותה בכישרון אדיר ואם רק תפרוץ את הגבולות של עצמה היא תצליח ובענק. זה לקח קולקציה אחת והיא התחילה להיפתח. מה שהוביל לקולקציית קיץ מושקעת וייחודית כזו שגרמה לי להתפעל מכל פריט ופריט. מה שגם גורם לי להתרגש רק מהמחשבה על איך תיראה הקולקציה הבאה.

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ

לאורה מטטוב נולדה בקווקז, והתאהבה באופנה כבר בתיכון. היא למדה במגמת תפירה ותדמיתנות ובמקביל עבדה במפעל של דוד שלה שם תפרה מדי אסירים. שם גם עיצבה ותפרה את השמלה הראשונה שלה. היא סיימה את הלימודים, התחתנה ועלתה לארץ בגיל 19. את ביתה הראשונה, ילדה לאורה מטטוב כשהיא בגיל 19.5 אבל לא נתנה לתינוקת הקטנה (שגדלה להיות צלמת מוכשרת), לעצור את החלום ובמקביל פתחה עסק של תפירה ועבדה עם החנויות והרשתות המוכרות והגדולות בארץ. בעקבות מקרה משפחתי סגרה את העסק ועברה להיות שכירה.

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ-3
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017

במשך השנים עבדה לאורה מטטוב במספר עבודות בתחום ההייטק, שיווק, ייבוא ועוד. ותמיד קרו שני דברים: הראשון היה שהצטיינה בעבודתה. השני היה שתמיד חלמה לתפור. במקביל לעבודתה המשרדית פתחה לאורה בביתה עסק קטן לתפירה ותיקונים. מדי פעם כשנחה עליה המוזה היא יצרה פריט משלה שקטף מחמאות וכך החלה לעצב פריטים ייחודיים בהזמנה אישית. עדיין, בלי ביטחון לעזוב את העבודה הרגילה ולהתמקד באופנה.

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ-5
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017

 

התפנית בחייה הגיעה כשנועם, בן זוגה, אמר לה שהיא חייבת לעשות משהו עם כל הכישרון שלה ושהיא מבזבזת אותו על תיקונים ותפירה. בפעם זו החליטה לאורה להקשיב לו.

 

EFIFO, אתר אופנה, לאורה סברינה קאוטוביץ. קולקציית קיץ 2017. צילום: אביגיל קאטוביץ-4
לאורה מטטוב. קולקציית קיץ 2017

עדיין לא ניתן לומר שהכל היסטוריה, שכן לאורה מטטוב נמצאת בשלבים הסופיים של השקת קולקציית הקיץ שלה והכנסת הפריטים לחנויות. כשמדובר סך הכל בקולקציה שנייה והיא לומדת הכל תוך כדי. אבל בהחלט אפשר להגיד שמדובר באישה מוכשרת למדי עם הרבה רצון להצליח ויכולת להפוך כל פיסת בד לבגד ייחודי ומרשים (אני יודעת כי יש לי בארון פירטים שלה) והיא בהחלט שם שכדאי שתזכרו.

 

פורסם בקטגוריה מעצבי אופנה
תגובות פייסבוק